Μου λένε…

Μου λένε:

«Δεν είναι τα πράγματα όπως φαίνονται, αλλά αλλιώς»

Μου λένε:

«Μην ερμηνεύεις με τη λογική τα δεδομένα, αλλά αλλιώς»

Μου λένε:

«Κοιμήσου, κλείσε τα μάτια, συμβιβάσου, παραδώσου, αποδέξου…»

Τους λέω:

«Γιατί; Για ποιο λόγο; Για ποιόν;»

Μου λένε:

«Μη μιλάς, μην ακούς, μη βλέπεις, μην καταλαβαίνεις».

Ρωτάω:

« Γιατί;» και απάντηση δεν παίρνω!

Μου λένε:

« Ζήσε ψεύτικα… Ένας μεγάλος συμβιβασμός είναι η ζωή, δεν το βλέπεις; Δεν βλέπεις πως είναι προτιμότερη η εικονική πραγματικότητα που φτιάχνεις στο μυαλό σου για να δικαιολογήσεις τις αδυναμίες, για να μην παραδεχτείς τα λάθη, για να χρεώσεις αλλού τις δικές σου ευθύνες;»

Μου λένε:

«Ζύγισε τα καλύτερα… Δες το συμφέρον σου… Αυτό είναι πάνω απ’ όλα. Τι και αν ταπεινωθείς λιγάκι… Τι και αν σε πατήσουν περισσότερο από όσο αντέχεις… Τι και αν πνίξεις τα αισθήματα σου και τα αντικαταστήσεις με κενό… Τι και αν εξαφανίσουν την αξιοπρέπεια σου… Τι και αν σου στερήσουν όσα αγάπησες και όσα πίστεψες… Το συμφέρον σου , φιλαράκο… Το συμφέρον σου»

Μου λένε:

«Αποδέξου τη φιλαρέσκεια. Τον εγωισμό. Την παραίσθηση της φιλοδοξίας. Αποδέξου νέες προτεραιότητες που άλλοι θα βάλουν στη ζωή σου. Σκύψε και άλλο. Σιώπησε. Σκάσε. Μείνε ακίνητος, αδρανής, κενός, αδύναμος.»

Μου λένε:

«Δώσε … δώσε … δώσε».  Και την ώρα που δίνεις και ξαναδίνεις μου λένε: «Γιατί δε δίνεις;»

Μου λένε πολλά. Πάρα πολλά!

Μόνο ένα δεν μπορούν να πούνε:

«Σ’ ευχαριστώ». Ένα απλό ευχαριστώ. Γιατί κοστίζει. Γιατί πρέπει να τους κάνει να αποδεχτούν την πραγματικότητα. Γιατί θα τους προσγειώσει και πάλι στη γη.

Αυτή που άφησαν, για να πετάξουν με τη φαντασία τους στους ουρανούς του Ίκαρου! Χωρίς και πάλι να σκεφτούν πως δεν αντέχουν τα φτερά τους. Δεν αντέχουν στη θέρμη της αλήθειας. Δεν αντέχουν στο ταξίδι στο άγνωστο. Και αυτή τη φορά θα λείπει και το δίχτυ για να συγκρατήσει την ελεύθερη πτώση τους…

Αυτό δεν έγραψε ο Καζαντζάκης;

«Έχεις τα πινέλα, έχεις τα χρώματα, ζωγράφισε τον παράδεισο και μπες μέσα».

Αν αποφασίσω να ζωγραφίσω, αντί για τον παράδεισο την κόλαση, αν αποφασίσω να μπω βαθιά μέσα σε αυτή,  ποιος αλήθεια θα μου φταίει;

(Β.Ρ. Λάρισα 29.07.2013)

Σχολιάστε

