Της διαθεσιμότητας το … κάγκελο!

A8F4E795EC6A9FB10EDCAC941D8DDB08Με μια προσπάθεια να κλείσει κάποιες από τις μεγάλες τρύπες επιδίδεται το αρμόδιο υπουργείο σε σχέση με τη διαθεσιμότητα των υπαλλήλων ΙΔΑΧ της κατηγορίας ΔΕ.

Ουσιαστικά μιλάμε για την τρίτη πράξη νομοθετικού περιεχομένου, την ίδια στιγμή που φουντώνουν οι αντιπαραθέσεις με τους εργαζόμενους στους δρόμους, η τοπική αυτοδιοίκηση έχει παραλύσει και ουσιαστικά κανείς δεν μπορεί να προβλέψει που θα οδηγηθεί η  κατάσταση.

Πρόκειται για μια πράξη νομοθετικού περιεχομένου που προσπαθεί να ρυθμίσει κάποια από τα τεράστια κενά που έχει η συγκεκριμένη πράξη νομοθετικού περιεχομένου που άνοιξε αυτό το κεφάλαιο. Με τη νέα  νομοθετική ρύθμιση προσπαθούν να βάλουν ορισμένα κριτήρια για όσους είχαν προσληφθεί προ ΑΣΕΠ και μάλιστα προσπαθούν να ερμηνεύσουν όλο αυτό το σκηνικό όταν παραμένουν ακάλυπτα αρκετά θέματα στα οποία δεν απαντούν.

Με βάση την καινούργια προσθήκη, στα θέματα της διαθεσιμότητας προσπαθεί να απαντήσει για όσους είχαν προσληφθεί πριν από το 1994 λέγοντας ότι  πριν από την εφαρμογή του ΑΣΕΠ δεν περιλαμβάνονται στην ρύθμιση όλοι αυτοί που η πρόσληψή τους «έγινε μετά από δημόσια προκήρυξη και γραπτό διαγωνισμό».

Τα δύο στοιχεία που παρουσιάζει η συγκεκριμένη προσθήκη είναι ότι ευθύς εξαρχής η αρχική ρύθμιση είναι διάτρητη πέρα για πέρα. Σε κάθε περίπτωση δεν είναι το μοναδικό στοιχείο.

Η ρύθμιση αυτή μπορεί να απαντά στα θέματα εκείνα που έχουν σχέση με τις προσλήψεις στους ΟΤΑ, αλλά σε κάθε περίπτωση δεν έρχεται να απαντήσει στις διάφορες μετατάξεις που έγιναν στο μεσοδιάστημα από άλλους φορείς, δεν έρχεται να απαντήσει σε συγχωνεύσεις ή υποχρεωτικές μετακινήσεις, ούτε βεβαίως έρχεται να απαντήσει σε επιμέρους ζητήματα τα οποία υπήρχαν υπό καθεστώς νομιμότητας πριν από το 1994. Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι υπάρχουν διάφορες και διαφορετικές κατηγορίες και το 1994 είναι βασικό στοιχείο ότι ποτέ οι συγκεκριμένοι άνθρωποι δεν είχαν προσληφθεί ως ΔΕ Διοικητικού.

Αντίθετα μπορεί να είχαν διάφορες ειδικότητες σε διάφορες επιχειρήσεις που είχαν προσληφθεί με νόμιμο τρόπο και με προβλεπόμενες διαδικασίες μέσα από δημοσιοποίηση των προκηρύξεων.

Για παράδειγμα περιλαμβάνονται μεταξύ αυτών άνθρωποι οι οποίοι είχαν προσληφθεί στον ΟΣΕ με κάποια ειδικότητα ως ΔΕ.

Στη συνέχεια, χωρίς ποτέ αυτοί να το επιλέξουν, μετακινήθηκαν σε φορείς του δημοσίου πριν από δύο χρόνια. Επειδή λοιπόν στο νέο φορέα δεν υπήρχε τέτοια ειδικότητα η οποία είχαν προσληφθεί, τους απονεμήθηκε μία άλλη ειδικότητα. Τώρα έρχονται και βρίσκονται μπροστά στις καινούργιες ρυθμίσεις με ειδικότητα που ποτέ δεν επέλεξαν και πολύ περισσότερο από φορέα που επίσης δεν επέλεξαν αλλά τους οδήγησαν εκεί μέσα από νομοθετικές ρυθμίσεις!

 Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι οι δημοτικές επιχειρήσεις.

Όταν συγχωνεύτηκαν και έκλεισαν οι δημοτικές επιχειρήσεις, το προσωπικό μεταφέρθηκε στο Δήμο. Δυστυχώς στους Δήμους δεν υπήρχαν ειδικότητες «Ταμπλίστας» ή ακόμα «βοηθός Μαγείρου». Έτσι μαζί με τις νέες προσωποπαγείς θέσεις δόθηκαν και νέοι ρόλοι στον νέο φορέα που μεταφέρθηκαν χωρίς οι ίδιοι να το επιθυμούν.

Όλο αυτό το σκηνικό το οποίο έχει δημιουργηθεί κάνει περισσότερο κρίσιμα τα επόμενα βήματα αφού πλέον αποτελεί βέβαια πεποίθηση στο νομικό κόσμο ότι αυτά τα ζητήματα θα λυθούν ενώπιον των δικαστηρίων!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s