Μαθητικά δρομολόγια : Μία από τα ίδια…

Ένα περίεργο σκηνικό ήδη διαμορφώνεται με τα μαθητικά δρομολόγια μετά τη συνάντηση που είχαν οι περιφερειάρχες με τον υπουργό Εσωτερικών κ. Στυλιανίδη.

Όλα συγκλίνουν στην κατεύθυνση ότι υπήρξαν συμφωνίες, αναμένονται νομοθετικές ρυθμίσεις και από κει και μετά όλο το σκηνικό είναι διαμορφωμένο σε τέτοιο επίπεδο έτσι ώστε να παρουσιαστεί ότι υπάρχει οικονομία κλίμακας 17% και περιορισμός πληρωμών περίπου στα 25 εκατ. €.

Την ίδια ώρα υπολογίζεται πως οι υπερβάσεις που έχουν δημιουργηθεί το 2009 και το 2010 είναι τέτοιες που έχουν αυξήσει το κόστος της μεταφοράς των μαθητών σε αρκετά εκατομμύρια ευρώ.

Είναι χαρακτηριστικό ότι οι περιφερειάρχες για να αναλάβουν, εκτός από το γεγονός ότι θέλουν να αναγνωριστούν οι προηγούμενες οφειλές, εισάγουν και μια σειρά από ζητήματα που έχουν σχέση με αυτή καθαυτή την διαχείριση των συγκεκριμένων υποθέσεων.

Να θυμίσουμε ότι μέχρι το 2012 ουσιαστικά όλο αυτό το σύστημα βρίσκονταν στον αέρα και οποιοσδήποτε έλεγχος έστελνε στον Εισαγγελέα ένα μεγάλο μέρος από τους αιρετούς. Μόλις άρχισε να κινείται η διαδικασία του καταλογισμού υπήρξαν ρυθμίσεις ουσιαστικά με άφεση αμαρτιών. Ακόμη και ανύπαρκτες συμβάσεις με νομοθετικές παρεμβάσεις αναγνωρίστηκαν και ακόμη και χρήματα που είχαν πληρωθεί παρά την υφιστάμενη νομοθεσία νομιμοποιούνταν εκ των υστέρων.

Ουσιαστικά οι περιφερειάρχες προβάλλουν αυτό το σκηνικό και το υπουργείο προσπαθεί να διαμορφώσει το κλίμα σε τέτοια επίπεδα ότι προωθεί μια οικονομία η οποία σε καμιά περίπτωση δεν απαντά στη σπατάλη του δημοσίου χρήματος και στις χαριστικές συμβάσεις που έχουν υπογραφεί για χρόνια τώρα!

Εκείνο το οποίο προκαλεί σ’ αυτή τη φάση είναι ότι από τη μια πλευρά προσπαθούν να αναδείξουν την αδυναμία των Δήμων να προχωρήσουν διαγωνισμούς έναντι των Περιφερειών ενώ από την άλλη πλευρά κανείς διαγωνισμός δεν είχε ευοδωθεί όσο διαχειριζόταν τα πράγματα οι Περιφέρειες.

Να θυμίσουμε ότι ξεκινούσαν τα μαθητικά δρομολόγια χωρίς να έχουν υπάρξει όχι μόνο συμβάσεις αλλά ούτε και έλεγχοι συμβάσεων και σε κάποιες περιπτώσεις δεν υπήρχαν καν διαγωνισμοί.

Να θυμίσουμε ότι το κόστος ήταν αυθαίρετο όταν την ίδια στιγμή μέσα από ένα μαθηματικό τύπο ορισμένοι τουλάχιστον από τους Δήμους που προώθησαν τις συγκεκριμένες διαδικασίες το περιόρισαν στο 1/5 περίπου.

Να θυμίσουμε ότι η βασική αρχή της χρήσης των δημόσιων μέσων μεταφοράς με μισό εισιτήριο τινάζεται κυριολεκτικά στον αέρα από τη στιγμή που οι Περιφέρειες θα σχεδιάζουν τα δρομολόγια.

Να θυμίσουμε τις αποφάσεις εκ των υστέρων για τροποποιήσεις δρομολογίων. Υπάρχουν μάλιστα περιπτώσεις όπου  πρώτα τελείωσε το έργο της μεταφοράς και μετά τροποιήθηκαν τα δρομολόγια.

Να σημειώσουμε τις τεράστιες διαφορές στο κόστος της μεταφοράς και το κυριότερο να σημειώσουμε το αλαλούμ το οποίο επιβάλλει το υπουργείο σε τέτοιες περιπτώσεις αφού θεωρεί ότι μπορεί να πιέζει μεν τους Δήμους αλλά να χαρίζει χρήματα από το δημόσιο κορβανά στις Περιφέρειες.

Εκείνο το οποίο όμως έχει ιδιαίτερη σημασία είναι ότι επικοινωνιακά παρουσιάζονται οι Περιφέρειες να καλούνται να λύσουν ένα θέμα το οποίο ποτέ δεν το είχαν αντιμετωπίσει στο πλαίσιο της νομιμότητας αλλά αντίθετα διαχρονικά έχουν αυξήσει το κόστος σε υπέρογκα επίπεδα ( αναφέρομαι κυρίως στις πρώην Νομαρχίες ).

Είναι απίστευτα το ποσά που κατασπαταλήθηκαν από το Ελληνικό Δημόσιο στο πλαίσιο αυτής της «διαδικασίας». Και θα είχε εξαιρετικό ενδιαφέρον να δημοσιοποιούταν το σύνολο της σπατάλης. Να μάθουμε το συνολικό ποσό που μοιράστηκε μέσω Νομαρχιών τα τελευταία χρόνια σε ΚΤΕΛ, Ιδιώτες και Ταξί για τη μεταφορά των μαθητών!

Αντί να επιλέγουν τις δημόσιες συγκοινωνίες προτιμούσαν την ολική μίσθωση, αντί να περιορίζουν τη δαπάνη δημοσίου χρήματος την χρησιμοποιούσαν για μια καλοστημένη βιομηχανία με ρουσφέτια και ανέλεγκτες υποθέσεις οι οποίες εν τέλει νομιμοποιήθηκαν με νομοθετικές ρυθμίσεις εκ των υστέρων.

Οι περιφερειάρχες είπαν το «ναι», ζήτησαν όμως συγκεκριμένες και γραπτές δεσμεύσεις. «Εάν το υπουργείο δεν αναλάβει την ευθύνη νομοθετικά και να αποπληρώσει τους μεταφορείς για όσα χρωστά μέχρι σήμερα, τότε δυστυχώς δεν μπορούμε να αναλάβουμε καμία ευθύνη για το έργο της μεταφοράς των μαθητών», είπαν χαρακτηριστικά διά μέσω του προέδρου της ΕΝΠΕ, περιφερειάρχη Αττικής Γιάννη Σγουρού. Επίσης ζήτησαν:

Κατάθεση Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου με την οποία θα παρατείνονται οι υπάρχουσες συμβάσεις με τους μεταφορείς έως τις 30/6/2013 με παράλληλη υποχρεωτική απομείωση του κόστους σε ποσοστό τουλάχιστον 17% μετά από συνεννόηση και με τους μεταφορείς, διασφαλίζοντας την ομαλή διεξαγωγή της μεταφοράς μαθητών και εξοικονομώντας περίπου 25 εκατ. ευρώ.

Κατάθεση διάταξης νόμου με την οποία η αρμοδιότητα σχεδιασμού της μεταφοράς μαθητών και της διεξαγωγής των διαγωνισμών περιέρχεται στις περιφέρειες, με στόχο την ταχύτερη και αποτελεσματικότερη οργάνωση της διαδικασίας.

Έναρξη διαβούλευσης μεταξύ υπ. Εσωτερικών, υπ. Παιδείας, υπ. Οικονομικών, μεταφορέων και ΕΝΠΕ για την αναδιαμόρφωση της ΚΥΑ έως το τέλος του έτους, ώστε οι νέοι διαγωνισμοί που θα προκύψουν για το σχολικό έτους 2013-2014 να γίνουν μέσα από ένα σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο.

Αναγνώριση των οφειλομένων από το παρελθόν χρημάτων προς τους μεταφορείς ως οφειλές του κράτους.

Άμεση καταβολή πριν από την έναρξη του σχολικού έτους 21 εκατ. ευρώ από τους ΚΑΠ για την κάλυψη μέρους των οφειλομένων στους μεταφορείς και σταδιακή καταβολή του υπολοίπου.

Προώθηση της ένταξης και της αποπληρωμής των ληξιπρόθεσμων οφειλών του 2011 για τη μεταφορά μαθητών σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών, που θα αρχίσουν να εξοφλούνται μετά την καταβολή της επόμενης δόσης του δανείου στην Ελλάδα.»

«Οι πρωτοβουλίες μας έρχονται να δώσουν λύση σ’ ένα χρόνιο πρόβλημα με τρόπο άμεσο, ριζικό και αποτελεσματικό.

Διασφαλίζουν τη μεταφορά των μαθητών για την περίοδο 2012- 13, εκσυγχρονίζουν το θεσμικό πλαίσιο ώστε να μην παρατηρηθούν ανάλογες δυσλειτουργίες τα επόμενα έτη, αποπληρώνουν μέρος των οφειλομένων στους μεταφορείς και μειώνουν τις κρατικές δαπάνες καταρχήν κατά 17%.

Θέλω να ευχαριστήσω τους Περιφερειάρχες για την ουσιαστική και καθοριστική συμβολή τους στην ανεύρεση οριστικής λύσης. Η ουσιαστική και αγαστή συνεργασία της Κυβέρνησης, της Αυτοδιοίκησης και της αγοράς επιφέρει σημαντικά και απτά αποτελέσματα τόσο σε κοινωνικό, όσο και σε οικονομικό επίπεδο», σημείωσε σε σχετικές του δηλώσεις ο Ευριπίδης Στυλιανίδης.

Μία απλή απορία για το τέλος:

Ποτέ μου δεν κατάλαβα, παρακολουθώντας την εξέλιξη του θέματος τα τελευταία χρόνια, για πιο λόγο, σε αυτές της συνθήκες, όταν μισθοί και συντάξεις κόβονται και άνθρωποι οδηγούνται στην απόγνωση, από τη απλή διαμόρφωση των δρομολογίων των ΚΤΕΛ προκειμένου να καλύπτονται με το μαθητικό εισιτήριο οι ανάγκες των μαθητών, επιλέγεται μια διαδικασία που κοστίζει απίστευτα ποσά στους φορολογούμενους!

Μη βιαστείτε να απαντήσετε.

Σκεφτείτε απλά τα συμφέροντα που κρύβονται πίσω από αυτές τις διαδικασίες και τους «ευνοούμενους» που απολαμβάνουν τους καρπούς μιας παράλογη ιστορίας που σε άλλες εποχές μπορεί να είχε μια λογική αλλά σήμερα κινείται εντελώς στα όρια του παράλογου!

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s